Panduan Bisnes Kedai Dobi Yang Menguntungkan!

Sahabat

Sunday, November 6, 2011

Hari Raya Yang Hipokrit..????

     Alhamdulillah...menjelang sudah hari raya korban yang di tunggu2...Mata ini seperti merasai perasaan lembu2 dan kambing2 yang akan di korbankan menjelang pagi nie..segar...tanpa ngantuk...



       Sebelum nie aku menulis entry dengan membahasakan diri gegurl... Pada pandangan korang gedik tak..?? Gedik kan.. cakap jer..aku tak kisah..sebab aku yang menulis camtu pon rasa menyampah.... rasa macam nak sepak2 jer muka sendiri...Gedik ssungguh...hahahah...

     First entry aku tulis..tangan nie memang dah menaip perkataan aku..tapi tiba2 hati aku terdetik..kalau ada orang terbaca blog aku die rasa aku nie kurang ajar tak sebab bahasakan diri aku..?? Even ada orang lain pon tulis macam tu.Then,aku padam perkataan tu..aku memilih gegurl..sebab ape?? Tak pasti.. secara spotan nama 2 muncul dalam benak fikiran..

      Lebih kurang sejam yang lepas....aku berchatting dengan sorang member aku nie..my BFF..Aku cerita kat dia tentang blog aku nie..bahasa diri aku..kenapa aku guna perkataan tu...Then dia jawab.. "Untie nak tanya mia... (untie dan mia tu panggilan manja kiteorang..huhuhu.. ) bila mia berdoa...mia cakap Ya ALLAH saya mohon ampun Ya ALLAH atau Ya ALLAH aku mohon ampun Ya ALLAH..So,be urself k..jgn hipokrit? "


Err...bukan hipokrit...tapi this is my first blog..yg real la..dlu 2 kali buat tp delete sebab tak ada keyakinan..huhu...Then,dia sambung lagi...  " Kalau mia rasa kurang ajar..that's mean mia kurang ajar la dengan ALLAH... Sebenarnya..bila kita cakap aku kau bukan bermakna kurang ajar tapi kita lagi dekat dengan orang tu...Bila kita gurau..orang tak cepat terasa..Tu maknanya kita close..bila saya awak..bende tu jadi ada gape tau.." (err tang gape 2 3 kali juga fahamkan..aku ingatkan ga-pe...hahaha..)

Tapi apa yang dia cakap tu semuanya betul..Dan aku dah ada keyakinan untuk menulis menggunakan perkataan AKU hahah...

Thanks untie.. ur are my best counselor (betul tak eja?hikhik )


Thumbs up 4 you..

(^_^)

No comments:

Post a Comment