Panduan Bisnes Kedai Dobi Yang Menguntungkan!

Sahabat

Wednesday, December 7, 2011

Apa Yang Berlaku Ada Hikmah Di Sebaliknya..




      Pernah merasa di lukakan?? Tidak hanya dari seorang yang bergelar kekasih tetapi juga dari seorang yang bernama sahabat..Kadang-kadang apa yang berlaku pada perhubungan itu sebenarnya hanyalah ujian untuk kita.. Menguji diri kita bagaimana untuk menghadapinya dan juga melihat keikhlasan kita pada perhubungan itu..

Apa yang berlaku pada aku baru-baru ini sememangnya menguji erti persahabatan yang sedang erat terjalin..Diri aku walau sakit hati macam mana pun dengan seorang yang bernama sahabat,insyaALLAH tidak pernah aku pamerkan atau memarahi dia kerana aku takut kehilangan seorang sahabat..Pernah tak baca entry dari blog ALLAH seeker tentang seorang sahabat??



Aku pernah mengalami bagaimana di uji ketika sahabat aku melakukan sesuatu yang buat hati aku tersentak..Perbuatan yang boleh membuatkan aku membencinya tapi.... kerana dia sahabat aku,aku terima dan cuba membantu dia walau aku sendiri rasa tersepit..Ingin memarahi aku tak sampai hati..urm itu lah aku..dengan sahabat yang aku sayang susah untuk aku marah atau cakap kasar ( gurau2 kasar adalah..hehe ) tapi kalau dengan adik sendiri..hehe confirm kena tengking..Aku tak membenci dia tapi aku bencikan perbuatan yang dia buat.. just that.. seperti apa yang di tulis di blog ALLAH seeker tu.. "Jangan benci orangnya,tapi bencilah dosa yang dilakukannya.Kelak dia mungkin bertaubat & jadi lebih baik dari kita =) "

Tapi kenapa bila dia yang di uji..jadi ginie? Urm.. ok..aku accept ada salah aku..tapi dia?? Pernah fikir tak mungkin juga ada salah di pihak dia?? Aku terima apa yang akan dia lakukan..sama ada meng'ignore' aku dari list sahabat dia or keep going seperti biasa..Bukan kehendak aku benda macam nie nak jadi..Dan kalau dia masih ingat lagi..dulu pernah terjadi seperti ini kepada aku.. Dia mengajak aku tapi bila aku tiba tempat di tuju dia kata dia dah resign..Time tu,aku baru je masuk ke tempat persinggahan aku tak sampai 5 minit n aku terima mesej tu..But,why aku boleh bersabar?? maybe itu yang membezakan kita..

Pada sahabat aku yang mungkin akan baca.. just wanna to say "sorry n thanks 4 everthing as long as i be ur friend"


Diri kita akan di limpahi keimanan andai kita bersabar,InsyaALLAH..

(^_^)



No comments:

Post a Comment