Panduan Bisnes Kedai Dobi Yang Menguntungkan!

Sahabat

Thursday, September 20, 2012

Renungan Buat Diriku Yang Sering Lupa...

" Ya Allah , Jadikanlah aku seorang yang disenangi SAHABAT sekeliling.... "








Semoga Ukhwah yang terjalin antara kita akan berterusan dan di payungi dengan cahaya keimanan ...

Daripada Abu Hurairah r.a , Nabi Muhammad S.A.W bersabda yang bermaksud :-

" Janganlah kamu berhasad dengki , janganlah kamu menambah harga barang jualan untuk memperdaya orang lain , janganlah kamu saling memarahi , janganlah kamu saling berpaling ( daripada saudara kamu untuk memutuskan talian persahabatan ) dan janganlah sebahagian daripada kamu memutuskan pembelian sebahagian yang lain . Jadilah kamu hamba ALLAH yang bersaudara . "  ( Riwayat Muslim  )

"............. Janganlah kamu saling memarahi ..... "   :- Menguji kesabaran aku dalam melayan kerenah budak-budak .. Sabar..!!! Sabar...!!! dan sentiasa berSABAR....!!

"............. Janganlah kamu saling berpaling ( daripada saudara kamu untuk memutuskan talian persahabatan ) ......"   :- Sering aku menanti kedatangan sahabat lama yang telah memutuskan persahabatan yang terjalin ..Peringatan buat aku agar tidak melakukan perkara yang sama kepada yang lain.. biarlah aku nampak salah tapi tidak sekali aku memutuskan hubungan yang terjalin...



" Jentayu ...
Patah sayap bertongkat paruh
Jentayu ...
Patah paruh bertongkat siku
Jentayu ...
Patah siku bertongkat dagu
Jentayu ...
Patah dagu bertongkat kuku ... "

No comments:

Post a Comment