Sahabat

Monday, November 14, 2011

Di Mana Jodohku...??

Di zaman teknologi yang serba canggih nie...ramai di kalangan kita yang sudah mempunyai pasangan masing-masing.. Bahkan budak sekolah rendah lagi... Memang tak di sangka..kuatnya penangan cinta... Hingga kan budak sekolah rendah pun berebut-rebut ingin merasakan perasaan di cintai dan mencintai..



Adanya mereka hanya lah sekadar suka-suka kerana dorongan perasaan ingin tahu yang membuak-buak....Tapi..tahu kah kita..?? Yang sebenarnya kita telah merosakkan perasaan itu...Anugerah ALLAH yang sangat istimewa..telah di sia-sia kn..Cuba fikirkan..berapa ramai yang kekal dengan pasangan masing2 hingga ke jinjang pelamin dan tanpa peceraian..??? Hanya segelintir saja..kalaupun ada yang berkahwin..kekal kah mereka..??

Bagaimana caranya nak kekalkan usia perkahwinan itu..?? Dengan apa untuk kita membina keluarga bahagia..??

Dua bilah kayu disatukan dengan paku,
Dua ketul batu disatukan dengan simen,
Dua hati pula disatukan dengan apa...???
Jawapannya... IMAN.. ya Iman..

Dua HATI yang BERIMAN akan mudah disatukan..^_^

"Jika dua hati MENGINGATI yang SATU,pasti mudah keduanya BERSATU.."



Jodoh yang bagaimana kamu pilih..?

Adakah jodoh yang datang dari syaitan..??? >Yang mana kamu jatuh cinta dengan si dia lalu bepegangan tangan dan melakukan maksiat,si dia mengandung dan kamu menikahinya..

Atau jodoh yang datang dari jin..??  >Kamu jatuh cinta dengan si dia tetapi si dia tidak mencintai kamu,lalu kamu membomohkan dia dan menikahinya..

Atau jodoh sebaik-baik jodoh..?? Yang datang dari ALLAH..??  > Kamu dan dia saling berpandangan dan saling jatuh cinta,lalu kamu menikahinya kerana ALLAH...

Pilihan terletak di tangan kamu..sama ada memilih jodoh yang baik atau sebaliknya..



~Belajar untuk  mencintai diri sendiri sebelum mencintai orang lain,InsyaALLAH mereka yang benar-benar kenal kita akan terima kita seadanya...~


**"Ya ALLAH meskipun kami sendiri,kami ikhlas menerima kesendirian ini,kami pasrahkan jodoh yang terbaik dari sisiMu untuk kami.Ya ALLAH,kabulkanlah doa kami.."**

(^_^)

3 comments:

  1. Menarik tajuk ni. Syaitan adalah musuh yg nyata. Antara angkara syaitan / jin dalam bab jodoh : adalah badi, pendamping, pembenci, sihir pelalau dsb. Apa yg penting jgn jemu berusaha dalam kehidupan. Saya seringkali membawa rakan dan saudara ke kampung Belahan Tampok, Rengit, Batu Pahat, Johor bertemu Ustaz Adi Wijaya bin Iskandar yg bertugas di sekolah agama Daerah Pontian. Setahu saya perubatan cara Islamiah yg diberi olehnya selaras dengan syara’. Tujuan saya tidak lain tidak bukan utk membantu sesama kita agar tidak tertipu dengan bomoh palsu yang berlegar dalam masyarakat. Ada juga rakan yg sempat merakam foto perubatan beliau dalam sesawang: http://my.opera.com/saharaaban/albums/ atau
    http://my.opera.com/saharaaban/albums/show.dml?id=14706102

    ReplyDelete
  2. terima kasih atas info tersebut. saya cari rumah ustaz tu semalam
    (sabtu). Ahhamdulilah, dpt berjumpa. Orangnya bersahaja, simple. x macam perwatakan bomoh / dukun yang saya bayangkan. rupanya keluarga dia
    pengusaha bakso medan yang terkenal tu. no hp dia yg baru : 0137251546.

    ReplyDelete
  3. terima kasih siti hawa. bln lepas baru antar makcik ke sana (jumpa ustaz adi wijaya bin iskandar, kg belahan tampok, rengit, batu pahat). tak susah rupanya cari lokasi rumahnya. tanya orang bakso medan lebih mudah, ramai orng tahu sebab isteri dan keluarga ustaz tu pengusaha IKS tu. Alhamdulilah, tak sampai sebulan jumpa dia, makcik dah dipinang orang. InsyaAllah lepas Syawal nanti majlis akad nikahnya.

    ReplyDelete