Panduan Bisnes Kedai Dobi Yang Menguntungkan!

Sahabat

Wednesday, November 16, 2011

Aku Terima Nikahnya...




Soal jodoh lagi..?? Hehe.. Aku just sharing apa yang aku baca dan fahami.. Jodoh.... Kalau di bahas sampai ke esok pon tak kan habis.. Siapa..? Bila..? Dimana..? Macam mana rupa die..?? Kurus..? Gemuk..?? Dan lain-lain..Ada yang percaya my boy/girlfriend is my jodoh..betul ke..?? It's not true... jodoh tidak terletak pada tempoh perkenalan kita dengan seseorang...

Walau lama mana pon kita bercinta....itu tak menjamin dia tu jodoh kita..Sebenarnya kalau di fikir-fikirkan.. Bercinta selepas kahwin lagi membawa kebaikan dan ketenangan...Contohnya.. ;
 *Ungkapan 'I Love U' -> Bila di ungkapkan selepas berkahwin akan lebih terasa indahnya dan tidak menjadi kesalahan.Ianya juga dapat memekarkan percintaan antara suami isteri..
 *Berpegangan Tangan -> Ianya halal dan menambahkan kemesraan antara pasangan..

      Andai kita dikurniakan pasangan yang soleh dan solehah...Alhamdulillah..mudah-mudahan akan mengecapi kebahagiaan hingga ke akhir hayat..Pasangan yang sentiasa mencari Madrotillah InsyaAllah akan mengecapi keindahan bercinta selepas berkahwin dan dapat menghindari kemaksiatan di dunia..

Kebahagiaan duniawi dan ukhrawi turut sama-sama dapat di seimbangkan untuk mendapat keredhaan ALLAH dan syurgaNya.. " Manusia akan bercinta lagi di dunia,tempat pertama yang melahirkan cinta.Ketika itulah fitrah akan menjadi anugerah yang bernilai dan berharga..."


"Tidak berdua-duan seorang lelaki dan seorang wanita di tempat sunyi melainkan syaitan lah orang ketiganya.."


Mana satu yang menjadi pilihan kita..??



...Usah terdesak nanti tersedak...
Dalam mencari pasangan hidup jangan kerana terdesak..
Takutnya nanti jiwa kita akan rasa tersedak...
Mencari..biarlah yang berIMAN..
Yang tak punya rupa tapi elok di pandang..
Sihat rohani....Sempurna hatinya..


(^_^)


No comments:

Post a Comment