Panduan Bisnes Kedai Dobi Yang Menguntungkan!

Sahabat

Friday, December 9, 2011

Mencik Dengan Hospital Kerajaan..!!




Dulu bila aku dengar suara2 yang cakap hospital kerajaan nie layanan tak ok or kurang memuaskana,aku buat tak tahu jer..Yelah,walaupun aku dah tahu memang betul apa yang dorang 2 cakapkan,aku malas nak ambik pusing tapi.... bila tadi kena kat aku..memang hangin satu badan la kan..!!

Aku pergi hospital tadi,pergilah yang kerajaan punya kononnya nak jimat kos..nak buat medical checkup untuk sambung belajar nie tapi dia boleh pulak sembur aku... hampeh betul..!! Terkulat2 aku dengar dia sembur,nasib baik tak bawa payung kalau tak memang aku da buka menahan air liur dia yang tersembur2 tu. ( ppsssttt ayat bagi gempak..haha ) 



Ni lah dialog antara aku dengan "tuan besar" kat hospital tu..
Dia tanya,"Ye,nak ape..?"
Aku,"Nak buat medical checkup..."
Dia,"Untuk apa..?
Aku,"Belajar....."
Dia,"(psssttt time nie la dia mula sembur.. ) nie kena buat appointment ( betul tak eja nie ) dulu..mana boleh buat terus....."
Aku,"Nie tak ada wat x-ray,check macam tu jer..itu pon nak kena wat appoinment ke..??"
Dia,"awak ingat benda nie senang2 je ke..? dah la datang lambat..patutnya datang pagi2..kalau datang pagi pon belum tentu hari nie boleh buat.."
Aku hanya mampu diam jelah..dlam hati menjawab la juga.."Pagi2 la aku pergi tadi tapi aku pergi klinik kerajaan tapi doktor tak ada..that's why datang sini.."
Dia,"mintak surat tawaran,...Tak payah la..ambik nombor nie pergi bilik no dot dot dot.. ( dia tengok aku terkial2 cari surat tu..)
Aku,"Jom mak.." Sambil jalan tu aku bebel2 then aku buang kertas no 2 n berlalu pergi..Sakit hati woii... aku cakap baik2 dia cakap marah2..benci betul aku orang yang macam tu...
Baik pergi klinik swasta..Elok je layanan..
Urm..lepas nie tak dapat dah nak on9..sambung belajar..dengar cerita tempat tu..ermmm nasib baik da bayar duit daftar..Kalau tidak..!! Aku tak nak..warghhhhh....!!!!

Dugaan...

(^_^)

No comments:

Post a Comment