Panduan Bisnes Kedai Dobi Yang Menguntungkan!

Sahabat

Friday, September 14, 2012

Ku Menagih Secebis Hidayah...

**Doa Buat Hati Yang Terluka...**

"Ya ALLAH... Bila mana aku masih menginagati dia yang bukan milikku,maka bantulah aku untuk melupakan dirinya... Andai ada kenangan antara kami yang mengikat diri,maka lupuskanlah ia dari ingatanku.. Biarkan aku jauh dari dirinya dan ikatlah diriku ini untuk terus setia dengan kasihMu.... HIlangkan baangan dia dari mindaku ini Ya ALLAH.. dan payungilah aku dengan rahmatMu,perindahkanlah lisanku ini untuk terus berzkir menyebut asma'mu... agar aku sentiasa selamat dengan CINTAMU... Aamiin Ya Rabbal Alamin..."



Berulang kali lisanku mengungkap bait-bait dia ini Ya Rabb.. Namun mengapa hatiku sering gundah dan merasa tidak sesungguhnya menyebutnya... Sungguh aku merasa rapuh sekali.. Walau dirinya telah lama aku lupakan,telah aku relakan pemergiannya namun mengapa terasa payah benar untuk aku mencintaimu sepenuhnya...

Sungguh aku berusaha untuk mencintaimu sepenuhnya,.. aku berkeras mendalami ilmu agamaMu yang suci ini tetapi sering jua aku merasa ada sedikit kekosongan di hati.. apa??? apa sebenarnya yang kosong itu? Dan apa yang harus aku isi agar ianya terasa tenang...? Baris-baris doa telah ku ungkap agar merasa diri ini terisi penuh namun payah sungguh merasakannya..



Adakah mungkin ianya secebis HIDAYAH yang selama ini aku meminta-minta dariMu Ya Rabb... Andai benar ianya aku memohon dengan penuh keikhlasan dan sepenuh hati agar diriku di berikan HIDAYAH milikMu itu Ya ALLAH.. Sungguh aku sangat mengidam-idamkannya lebih dari apa yang ku idamkan selama ini...

Seiring berjalannya waktu.. seiring aku menanti..dan seiring aku menagih Hidayah itu.. bekalkanlah aku dengan kesabaran yang tinggi agar tidak penah aku merasa lelah dalam penantian... Doaku agar ianya termakbul.. Kurniakanlah aku HIDAYAHMu agar bisa aku jalani hidup di dunia yang penuh kekhilafan ini dengan tenang dan penuh keimanan di dada...



Aamiin Ya Rabb...

Note : Semoga cita-citaku termakbul walau usia angkaku semakin meningkat... ^_^


No comments:

Post a Comment