Panduan Bisnes Kedai Dobi Yang Menguntungkan!

Sahabat

Thursday, September 13, 2012

Tak tunggu lama dah kat situ juga,,,

Assalammualaikum,,,, 
Today,insyaAllah my first day bekerja,,, kerja apa?? yang penting halal dan dapat ,memberikan ruang untuk aku mengerjakan suruhan ALLAH,,, Mungkin ini bukan tempat untuk aku kerja dalam tempoh yang lama.. coz it' not me yang duduk sahaja di atas kerusi,, rasa macam orang malas pulak.. bidang aku semestinya di kitchen.. tak kira lah position apa yang aku sandang tapi yang penting melibatkan kitchen..

beginilah gamaknya gaya aku kalau duduk lama2,,,

InsyaAllah ad rezeki dan cukup pengalaman aku nak buka cafe sendiri,, insyaAllah andai di izinkan ALLAH,,, umm actually aku buat entry nie bukan nak cerita pasal skop kerja aku or yang aku tulis kat atas tu lah.. ^_^ 

AKu tulis entry nie nak kongsi sedikit pendapat,maybe korang semua da tahu but aku nak kongsi dengan pengalaman yang baru jer terjadi... Zaman sekarang nie apa yang kita buat baik atau buruk kita akan dapat balasannya di situ juga.. yang berbuat baik mestilah dapat yang baik dan yang berbuat tidak baik pasti dapat hukumannya ...

Bak kata aku, " tak tunggu lama dah kat situ juga..... " hehe, contoh paling dekat dengan aku ialah anak sedara aku yang agak nakal dan over cerdik nya... Hari-hari nak mintak duit beli 'jajan'.. duit! duit! duit! tak dapat melalak.. kadang-kadang dia main cekau jer duit sape2 yang dia nampak.. subhanaAllah semoga dah besar nanti dia tak jadi budak yang over nakal..



Okey,, berbalik kepada cerita duit tadi.. lebih kurang 20 minit yang lepas dia mintak duit tapi ibunya tengah mandi, so di pendekkan cerita dia main ambik jer duit ibunya dan memecut 100km/j ke kedai depan rumah ( haaa nie la faktor nya dia dok selalu mintak duit,, kedai depan bijik mata mau tidak galak mintak duit,, huh! ) ,tak sampai 5 minit dia lari aku dengar dia nangis.. tengOk2 rupanya da tergolek melalak jatuh.. haaa tulah ambik lagi duit ibu tanpa kebenaran..

Bak kata orang jOwo " dOlat " ... banyak kali dah dia kena macam tue,, kena dek aku memang tak berapa nak kesian la kat dia,, aku bantai gelak sOkmo je.. hahaha..

macam nie la dia jatuh but he's a boy

Harap korang yang baca nie faham la apa yang aku tulis nie, aku nie bukanlah pandai sangat nak mengulas cerita,cikit-cikit tu boleh la.. so,enjoy ur reading and singgah-singgah la selalu blOg yang tak seberapa nie..

Nice to see u in here~ 

note : ingatlah zaman sekarang Allah bayar tunai,,, beringat-ingat la kalau nak buat sesuatu tue....
^_^

No comments:

Post a Comment